mls's blog

dinsdag 9 oktober 2007

Dinsdagochtend (of hoe heel erg het leven is)

Bijvoorbeeld, zat ik aan de thee, zojuist. Er was van buiten geluid, dat kwam door de vanochtend nog beslagen ramen. Mijn bed had ik opgemaakt. De rozen in de mintgroene vaas roken oker naar de eeuwigheid. De deur had ik gesloten. Mijn gedachten, ik had al zo'n voorgevoel.


Bijvoorbeeld. Zat ik aan de thee. Zojuist was er van buiten geluid, het had vanochtend de ramen beslagen. Wat een hels kabaal. Mijn bed had het gemaakt. De verbruide rozen zongen vuurgele fuga's. ('We drinken nóóit meer'; Zwanenzangen; Ad finem) De omsloten deur dacht geregen kralen aan elkaar. Ik had al zo'n voorgevoel.


Bijvoorbeeld. Het kopje stond koud op tafel. Thermos(geregistreerd) was leeg. Beethoven had naar boven geklommen. De kou zat in zijn handen, dat hoorde je. Doorzichtbaar glas. Het bed einderglad - vijvertijd. Amper geurde alles op of rozen [...]. Men had mijn gesloten ogen de deur dicht gedaan. Kralende gedachten, ik had al zo'n voorgevoel.


Ik had al zo'n voorgevoel, bijvoorbeeld: koude thee is koud. Kan kan lege kan kan kan. De ramen waren opgedampt. Verkrampte vingers. Oude geuren. Het geloken bedlaken. Deuren sloten die vroeger nooit (m.i.), het omslaande blad evenmin: ik heb het slechts te vinden. Het te vinden. Dat is heel erg het leven.

(of hoe dat heel erg is.)

2 Comments:

At 4:46 a.m., augustus 29, 2016, Blogger Unknown said...

soccer jerseys, nike huarache, lululemon, ralph lauren, instyler, nike air max, hollister, new balance, nfl jerseys, wedding dresses, gucci, lancel, insanity workout, converse, hollister, nike roshe, soccer shoes, ferragamo shoes, converse outlet, beats by dre, north face outlet, chi flat iron, asics running shoes, mont blanc, nike trainers, vans shoes, babyliss, p90x workout, jimmy choo shoes, birkin bag, herve leger, iphone cases, valentino shoes, north face outlet, celine handbags, vans, mcm handbags, hollister, ghd, timberland boots, reebok shoes, longchamp, mac cosmetics, oakley, abercrombie and fitch, nike air max, bottega veneta, ray ban, baseball bats, louboutin

 
At 4:48 a.m., augustus 29, 2016, Blogger Unknown said...

canada goose uk, canada goose outlet, swarovski crystal, toms shoes, moncler, pandora charms, ugg boots uk, coach outlet, moncler, swarovski, sac louis vuitton pas cher, moncler, moncler, montre pas cher, moncler outlet, bottes ugg, canada goose, canada goose, karen millen, marc jacobs, pandora jewelry, canada goose, supra shoes, ugg,ugg australia,ugg italia, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, moncler, canada goose outlet, louis vuitton, juicy couture outlet, ugg pas cher, ugg,uggs,uggs canada, pandora jewelry, pandora charms, moncler, hollister, wedding dresses, juicy couture outlet, louis vuitton, louis vuitton, links of london, replica watches, canada goose, louis vuitton

 

Een reactie posten

<< Home